META בהכרזה דרמטית

 

חברת מטא (פייסבוק) פרסמה היום הודעה על צעד משמעותי לקראת המימוש של חזונה לפלטפורמת מחשוב פתוחה יותר בעולם המטאוורס. החברה הודיעה על פתיחת מערכת ההפעלה של מכשירי Meta Quest ליצרני חומרה צד שלישי, תוך יצירת אקולוגיה גדולה יותר עבור מפתחים, שתאפשר יצירת מגוון רחב יותר של אפליקציות ובחירות רבות יותר לצרכנים. הפלטפורמה, שנבנתה במהלך עשור של השקעות בטכנולוגיות הבסיס שמאפשרות מציאות מעורבת, נפתחת כעת לקהל הרחב, בתקווה להרחיב את ההנאה והתועלת מההשקעה הזו לכמה שיותר אנשים.

מטא מציינת שהיא פועלת בשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה מובילות כדי ליצור אקו-סיסטם חדש של מכשירי מציאות מעורבת, ומקלה על מפתחים ליצור אפליקציות בתחום זה. החברה מאמינה שגישה פתוחה יותר היא הדרך הטובה ביותר להביא את כוח המציאות המעורבת לכמה שיותר אנשים, תוך כדי הצעת יותר בחירות לצרכנים ולעסקים ברחבי העולם.

מערכת ההפעלה החדשה, שנקראת Meta Horizon OS, מבוססת על עבודה של עשור במטא ליצירת פלטפורמת מחשוב מהדור הבא. המערכת משלבת טכנולוגיות המניעות את חוויות המציאות המעורבת של היום עם מגוון תכונות שממקדות את הנוכחות החברתית במרכז הפלטפורמה. זו כוללת חדשנות בתחומים של מעקב אחרי הידיים, העיניים, הפנים והגוף, כמו גם טכנולוגיות לאיחוד העולמות הפיזי והדיגיטלי.

בנוסף, מטא מציינת שמפתחים יוכלו לנצל את כל הטכנולוגיות הללו כדי ליצור חוויות מציאות מעורבת, ולהגיע לקהלים שלהם ולהרחיב את העסקים שלהם דרך פלטפורמות גילוי ומונטיזציה של תוכן המובנות במערכת ההפעלה Meta Horizon OS. החברה מתכננת לשנות את שם חנות Meta Quest ל- Meta Horizon Store, כדי להדגיש את המעבר לאקולוגיה חדשה זו.

השכבה החברתית של Meta Horizon OS מאפשרת לזהויות, אווטרים, גרפים חברתיים וקבוצות חברים של אנשים לעבור איתם בין מרחבים וירטואליים שונים, ולמפתחים לשלב תכונות חברתיות אלו באפליקציות שלהם. בנוסף, מכיוון שהשכבה החברתית נועדה לחבר בין מספר פלטפורמות, אנשים יוכלו לבלות זמן יחד במרחבים וירטואליים הקיימים במציאות מעורבת, ניידים ומחשבים אישיים. מכשירי Meta Horizon OS גם ישתמשו באפליקציה הניידת המשמשת כיום בעלי Meta Quest, שתשנה את שמה לאפליקציה Meta Horizon.

חברות טכנולוגיה גלובליות מובילות כבר עובדות להביא לחיים את הקישוריות החדשה עם מכשירים חדשים שמבוססים על Meta Horizon OS:

  • ASUS’s Republic of Gamers תשתמש במומחיותה כמובילה בתחום פתרונות המשחקים כדי לפתח ראש מציאות חדש למשחקי ביצועים.
  • Lenovo תשתמש בניסיונה משיתוף הפעולה בעיצוב Oculus Rift S, ובניסיון ההנדסי הרחב שלה במכשירים מובילים כמו סדרת הלפטופים ThinkPad, כדי לפתח מכשירי מציאות מעורבת לפרודוקטיביות, למידה ובידור.
  • Xbox ומטא שיתפו פעולה בשנה שעברה להביא את Xbox Cloud Gaming (בטא) ל-Meta Quest, מה שאיפשר לאנשים לשחק במשחקי Xbox על מסך וירטואלי גדול במציאות מעורבת. כעת, הן עובדות יחד שוב ליצירת מהדורה מוגבלת של Meta Quest, השראת Xbox.

כל המכשירים הללו ייהנו משותפות ארוכת טווח של מטא עם Qualcomm Technologies, Inc., שמייצרת את מעבדי Snapdragon® המשולבים היטב עם ערכות התוכנה והחומרה שלהם.

ככל שמטא מתחילה לפתוח את Meta Horizon OS ליותר יצרני חומרה, היא גם מרחיבה את הדרכים בהן מפתחי אפליקציות יכולים להגיע לקהלים שלהם. החברה מתחילה את התהליך של הסרת המחסומים בין Meta Horizon Store ל-App Lab, שמאפשר לכל מפתח שעומד בדרישות טכניות ותוכניות בסיסיות לשחרר תוכנה בפלטפורמה

 

more insights

מציאות מדומה בתעשייה

מציאות מדומה בתעשייה

האם אתה מחפש דרכים חדשניות לשפר את התפוקה והבטיחות בתעשייה שלך? בוא נצלול יחד לעולם של מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR), שהפכו לכלים עוצמתיים

Read more >

רוצים לדבר ?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בואו נדבר

השאירו פרטים ונציג שלנו יחזור בהקדם